Anplagd (2013)

Alternatieve titel: Unplugged

Servië / Finland
Documentaire

geregisseerd door Mladen Kovacevic

Vera, een gepensioneerde privédetective in het dorpje waar ze opgroeide als schapenhoedster, en Pera, een ervaren boer met esoterische vaardigheden, zijn de laatste twee bladspelers: ze maken muziek door op bladeren van bomen te blazen. Josip is een uitvinder van muziekinstrumenten. Hij wil het mysterie rondom het bespelen van bladeren onthullen. Deze documentaire volgt deze drie excentrieke maar charmante karakters in hun onvoorstelbare, muzikale universum, dat stukje bij beetje aan het verdwijnen is.