Catching a Killer: A Knock at the Door (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Jennifer Shaw

Op 31 januari 2017 wordt er aangeklopt bij de 64-jarige Hang Yin Leung. Wanneer ze de deur opent, verandert het leven van de Chinees-Britse vrouw en haar familie voorgoed. Niet alleen wordt hun huis leeggeplunderd, wanneer de vrouw hierna een verklaring aflegt bij de politie wordt ze plots ernstig ziek. Elf dagen later, wanneer alle mogelijke forensische bewijzen al lang verdwenen zijn, overlijdt ze. Deze documentaire volgt een jaar lang het moeizame moordonderzoek en brengt het zelden vertelde verhaal van Chinese migranten die op zoek waren naar een beter leven.