#Female Pleasure (2018)

Duitsland / Zwitserland / India / Japan / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Barbara Miller
met Deborah Feldman, Leyla Hussein en Rokudenashiko

Een Japanse kunstenaar hangt twee jaar gevangenisstraf boven het hoofd vanwege obsceniteit: ze maakte een kano in de vorm van haar vagina. Ondertussen wordt het mannelijk geslachtsdeel in het land van de rijzende zon tijdens processies letterlijk aanbeden. De kunstenaar is een van de vijf vrouwen uit verschillende delen van de wereld die in dit pleidooi voor de bevrijding van de vrouwelijke seksualiteit worden gevolgd. Hun verhalen zijn heel verschillend, maar laten ook zien dat vrouwvijandige mechanismen culturen, religies en continenten overstijgen. Alle vijf proberen ze daar op hun eigen manier verandering in te brengen.