Coma (2015)

Syrië
Documentaire

geregisseerd door Sara Fattahi

In deze documentaire voeren drie generaties Syrische vrouwen - een grootmoeder, moeder en dochter - rustig en trots hun dagelijkse taken uit in een appartement in Damascus. Hun appartement is een microkosmos, omgeven door de ravage van de oorlog. Silhouetten, een korte blik op gezichten en snippers van conversaties roepen het verlammend dagelijks bestaan op, gemarkeerd door het gevoel van angst die wordt gevoeld bij de verhalen op de radio en televisie. Terwijl hun land langzaam in coma raakt, zijn hun gevoelens en herinneringen niet ten prooi gevallen aan de wanhoop en vernietiging van de oorlog.