I Agni tou Limaniou (1952)

Alternatieve titels: Η Αγνή του λιμανιού | Lily of the Harbor | Agnes of the Port

Griekenland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Yorgos Tzavellas
met Georgios Glinos, Eleni Hatziargyri en Alekos Alexandrakis

Kapitein Giakoumis neemt een grote beslissing door de zee te verlaten en vredig samen te leven met zijn vrouw en zijn geadopteerde zoon Andreas. Die staat op het punt om zijn examens af te leggen en luitenant te worden. Maar hij draagt een vreselijk geheim met zich mee. Hij heeft een dochter, Agni, die jaren geleden werd geboren toen hij een verhouding had met een prostituee, wiens grootste wens was dat hij hun dochter zou erkennen als zijn kind.