De Beveiligers (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Anneloek Sollart

In steden hangen beveiligingscamera’s op straat en in het openbaar vervoer, politici worden dag en nacht bewaakt en de kans op een aanslag in Nederland is reëel. Beveiliging lijkt vanzelfsprekend en vooral nodig. Zijn beveiligers in staat om ons te beschermen of leveren ze vooral schijnveiligheid? Regisseur Anneloek Sollart filmde voor deze documentaire vijf personen die ons veilig moeten houden, waaronder een persoonsbeveiliger van Geert Wilders en de security manager van de kerncentrale in Borssele. De documentaire laat zien hoe in Nederland angst en veiligheid een spel met elkaar spelen.

Vanaf 5 november in de bioscoop (Herrie Film & TV)