Das Puppenheim in Pinnow (1984)

Oost-Duitsland

geregisseerd door Christian Steinke
met Walter Plathe, Petra Fritzenwanker en Claudia Jatzkowski

De 16-jarige Steffi wordt verliefd op Norbert, die ze kent van bezoeken aan zijn grootvader in Pinnow. Ze besluit een melkmeisje te worden, omdat Norbert de nieuw aangestelde instructeur voor de veeteelt in Pinnow is. Omdat hij zelf een leerling was in Pinnow en vaak last had van de lesmethoden van zijn voorganger, zou hij zijn voormalige instructeur willen laten zien dat de leertijd ook leuk kan zijn. Norbert ziet de leerlingen als verantwoordelijke, volwassen mensen en probeert hen te motiveren met meer vrijheid en minder strengheid voor het harde werk.