Auserwählt und Ausgegrenzt - Der Hass auf Juden in Europa (2017)

Alternatieve titels: Uitverkoren en Buitengesloten | Chosen and Excluded: The Hate on Jews in Europe | Chosen and Excluded: The Hate for Jews in Europe

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Sophie Hafner en Joachim Schroeder
met Rafi Eitan, Sammy Ghozlan en Moishe Postone

De filmmakers hebben maandenlang gefilmd in Duitsland en Frankrijk om de nieuwe Jodenhaat in beeld te krijgen. Van de bedreigde Joden in het Franse Sarcelles tot de actievoerders voor een boycot van Israël, die dat doen in samenwerking met antisemitische rappers en leden van de extreemrechtse gemeenschap in Berlijn. En de toenemende groep anti-zionisten binnen de Duitse Protestantse Kerken en de progressieve partij Die Linke. De film laat verschillende aspecten van deze moderne Jodenhaat zien.