October (2018)

India
Drama / Romantiek

geregisseerd door Shoojit Sircar
met Varun Dhawan, Banita Sandhu en Gitanjali Rao

Dan is 21 jaar oud. Hij loopt stage in een 5 sterrenhotel. Hij is humeurig, tegendraads en ligt voortdurend overhoop met de andere stagiaires en met het management. Een van zijn medestagiaires, de opgewekte 20-jarige Shiuli, probeert hem regelmatig wat bij te sturen, meestal tevergeefs. Op een dag vindt er een vreselijk ongeluk plaats, waardoor de levens van Dan en Shiuli finaal op hun kop worden gezet…

Een serieus Bollywood drama. Treurnis overschaduwt het onwaarschijnlijke relaas van een recalcitrante jongeman, die totaal geobsedeerd raakt door een jonge vrouw, die hij amper kent en die getroffen is door een fataal ongeval. Vanaf het begin van de film komt de jongeman over als een geschifte bullebak. Aan het eind van het verhaal is dat niet veel anders in weerwil van hetgeen er in de tussentijd gebeurd is. Een bijzondere film over volwassen worden.