• 8.299.720 stemmen

The Bill Murray Stories: Life Lessons Learned from a Mythical Man (2018)

Documentaire | 70 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Tommy Avallone

Met onder meer: Bill Murray

Plot The Bill Murray Stories: Life Lessons Learned from a Mythical Man

"No One Will Ever Believe You"

De documentaire volgt Bill Murray die in vele onverwachte avonturen met gewone mensen belandt. Middels zeldzame en nog nooit eerder vertoonde beelden zien we een komisch icoon die deel uit maakt van verhalen die eerder bekend stonden als een urban legend. Of het nu laat in de avond karaoke zingen is met vreemden of langskomen bij een kickball wedstrijd in de middag, Bill Murray leeft in het moment en creëert zo magie met echte mensen.

imageimageimageimage

Social Media

Het is een bekend gegeven dat Bill opeens bij onbekende mensen opduikt. Een soort lifelong running-gag op sites als reddit.

Maar er zijn zoveel beelden van om een film mee te vullen?

Dat lijkt me toch sterk.

Haha, niet de meest professionele of goede docu maar toch wel vermakelijk.

Wat een vent is het ook.

avatar van T.O.

T.O.

• 1940 stemmen

Inderdaad voornamelijk leuk vanwege de interviews met de mensen die onverwacht bezoek van Murray kregen, met veel beeldmateriaal.

De maker probeert ook de filosofie achter de ogenschijnlijk malle acties van Murray te achterhalen en slaagt daar redelijk in, onder meer door een geloofwaardige link te leggen tussen zijn gedrag en het relativerende karakter van zijn filmrollen.

De documentaire als geheel had echter veel beter gekund.