The Bill Murray Stories: Life Lessons Learned from a Mythical Man (2018)

Documentaire

geregisseerd door Tommy Avallone
met Bill Murray

De documentaire volgt Bill Murray die in vele onverwachte avonturen met gewone mensen belandt. Middels zeldzame en nog nooit eerder vertoonde beelden zien we een komisch icoon die deel uit maakt van verhalen die eerder bekend stonden als een urban legend. Of het nu laat in de avond karaoke zingen is met vreemden of langskomen bij een kickball wedstrijd in de middag, Bill Murray leeft in het moment en creëert zo magie met echte mensen.

Het is een bekend gegeven dat Bill opeens bij onbekende mensen opduikt. Een soort lifelong running-gag op sites als reddit.
Maar er zijn zoveel beelden van om een film mee te vullen?
Dat lijkt me toch sterk.

Haha, niet de meest professionele of goede docu maar toch wel vermakelijk.
Wat een vent is het ook.

Inderdaad voornamelijk leuk vanwege de interviews met de mensen die onverwacht bezoek van Murray kregen, met veel beeldmateriaal.

De maker probeert ook de filosofie achter de ogenschijnlijk malle acties van Murray te achterhalen en slaagt daar redelijk in, onder meer door een geloofwaardige link te leggen tussen zijn gedrag en het relativerende karakter van zijn filmrollen.

De documentaire als geheel had echter veel beter gekund.