Miraklet i Viskan (2015)

Alternatieve titel: Viskan Miracles

Zweden

geregisseerd door John Olsson
met Rolf Lassgård, Lia Boysen en Evelina Alexandersson

Bjarne leidt samen met zijn vrouw Malin een verhuisbedrijf. Het bedrijf loopt echter slecht en ze moeten geld lenen. Aan de andere kant van de rivier leeft Bjarnes schoonvader Halvar. De twee hebben nooit met elkaar kunnen opschieten, wat gebaseerd is op een 20-jarig conflict door meningsverschillen, trots en prestige. Om het bedrijf te redden, ziet Malin geen andere keus dan de rivier over te steken en haar vader te vragen de om een lening te verstrekken. Een beslissing die vergaande gevolgen heeft.