Aan de Andere Kant (2018)

Alternatieve titel: The Other Side of Town

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Willem Timmers

Twee op het eerste opzicht slaperige dorpen ontwaken in het ochtendgloren der globalisering. Terwijl sommige Bakelnaren proberen mee te gaan in de ontwikkelingen van het moderne bestaan, houden anderen krampachtig vast aan nostalgische gedachten over wat hun Brabantse woonplaats ooit was. In deze documentaire worden het dorp Bakel in Nederland en het dorp Bakel in Senegal geportretteerd. Juist door de aanhoudende spiegelingen van deze twee dorpen vormt deze observerende film een universeel portret van de mens, spelend met clichés en gevuld met paradoxen.