Chelovek, Kotoryy Udivil Vsekh (2018)

Alternatieve titel: The Man Who Surprised Everyone

Rusland / Estland / Frankrijk

geregisseerd door Aleksey Chupov en Natalya Merkulova
met Evgeniy Tsiganov en Natalya Kudryashowa

Egor is een onverschrokken staatsboswachter in de Siberische Taiga. Hij is een goede huisvader, gerespecteerd door zijn dorpsgenoten. Hij en zijn vrouw Natalia verwachten een tweede kind. Maar op een dag komt Egor erachter dat hij kanker heeft en nog maar twee maanden te leven heeft. Geen traditionele geneeskunde of sjamanistische magie kan hem redden. Er zijn geen andere opties mogelijk en uiteindelijk onderneemt hij een wanhopige poging om de dood voor de gek te houden. Egor kiest ervoor om de identiteit van een vrouw te nemen als een manier om de ziekte te bestrijden. Zijn familie en de lokale samenleving moeten nu zijn nieuwe persoon accepteren.