Wiro Sableng (2018)

Alternatieve titels: 212 Warrior | 212 Warrior - The Adventures of Wiro Sableng | Wiro Sableng 212 | Pendekar Kapak Maut Naga Geni

Indonesië
Actie / Avontuur

geregisseerd door Angga Dwimas Sasongko
met Yayan Ruhian, Cecep Arif Rahman en Marsha Timothy

Indonesië, de 16e eeuw. Wiro Sableng was slechts vier toen zijn ouders werden gedood tijdens een roofoverval. Hij werd sindsdien opgevoed door een excentrieke oude vrouwelijke krijger, Sinto Gendeng, wiens voormalige leerling Mahesa Birawa de man was achter de fatale overval. Om te voorkomen dat Mahesa nog gevaarlijker wordt, leert Sinto aan Wiro de legendarische krijgskunst 'silat', waarmee zij hem tot de volgende 212 Dragon Axe Warrior maakt. Wiro krijgt na 17 jaar eindelijk de machtige 212 Axe. Hij verlaat zijn woonplaatsin de bergen en begint zijn reis om Mahesa te stoppen zijn snode plannen uit te voeren.