Ramayana: The Legend of Prince Rama (1992)

Alternatieve titels: The Prince of Light: The Legend of Ramayana | ラーマヤーナ ラーマ王子伝説

1 stem

India / Japan
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Ram Mohan, Yûgô Sakô en Koichi Saki
met de stemmen van Bryan Cranston, Edie Mirman en James Earl Jones

De geliefde prins Rama leidt een mooi leven in het koninkrijk Ayodhya. Door een listige streek wordt hij plots verbannen en gedwongen jarenlang in het bos te blijven. Zijn vrouw Sita en broer Lakshmana gaan vrijwillig met hem mee. Het drietal leeft hier in harmonie met de natuur totdat de boosaardige koning Ravana Sita ontvoert en haar meeneemt naar Lanka. De twee broers zijn vastberaden naar het verafgelegen Lanka te trekken en Sita te redden. Onderweg krijgen zij echter veel tegenstand, maar is er gelukkig ook hulp uit een onverwachte hoek.