Enzo Ferrari: L’Uomo, Il Mito (1992)

Alternatieve titel: Enzo Ferrari - The Man, The Legend

Italië
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Oscar Orefici

De legende van Enzo Ferrari, de man achter het grootste auto-imperium in de geschiedenis, bereikt honderd jaar na zijn geboorte een hoogtepunt. Ferrari's zeer uiteenlopende talenten maakten hem tot een ervaren expert op het gebied van autoraces. Zijn obsessie was de motortechniek, zijn missie winnen. In meer dan vijfduizend races ging een vuurrode bolide met het steigerende paard op de kap als eerste over de streep. Het creatieve genie veroverde maar liefst 24 wereldtitels. Na zijn actieve race-carrière stortte Ferrari zich volledig op de ontwikkeling van nog snellere motoren en geavanceerde race- en sportwagens. Kopstukken uit de Formule 1 als Bernie Ecclestone, Niki Lauda en Michele Alboreto vertellen over de grillen van misschien wel de grootste coureur en innovator van de Formule 1.