Inside Lehman Brothers (2018)

Frankrijk / Canada
Documentaire

geregisseerd door Jennifer Deschamps

15 september 2008 wordt de bank Lehman Brothers failliet verklaard. Met 631 miljard dollar aan schulden en wereldwijd 25.000 werknemers is het faillissement het begin van de ineenstorting van de wereldeconomie en de grootste economische crisis van het begin van de eenentwintigste eeuw. Tien jaar later kijkt de Franse journaliste Jennifer Deschamps met haar landgenote Sylvain Pak en de Indiaas-Amerikaanse journalist Vikas Bajaj terug op het faillissement van Lehman Brothers. Wat is er gebeurd en hoe heeft het zover heeft kunnen komen?