Lo Scugnizzo (1979)

Italië
Drama / Actie

geregisseerd door Alfonso Brescia
met Angela Luce, Marco Girondino en Gianni Garko

Gennarino is een Napolitaanse weesjongen. Hij woont bij zijn adoptiemoeder Angela, een voormalig beroemde zangeres die nu in de vergeethoek is beland. Ze heeft een ernstige ziekte en ze proberen samen het benodigde geld voor de juiste zorg te krijgen door te zingen. Maar op een dag is Angela genoodzaakt om haar activiteit te stoppen en Gennarino besluit zich bij een dievenbende aan te sluiten. Hij raakt bevriend met een andere jongen, Mario. Wanneer Mario sterft, belandt Gennarino in de gevangenis. Dank zij enkele louche vrienden krijgt hij het nodige geld in handen om Angela te doen herstellen. Maar de tragedie is nog niet voorbij.