La Strada dei Samouni (2018)

Alternatieve titel: Samouni Road

1 stem

Italië / Frankrijk
Documentaire / Animatie

geregisseerd door Stefano Savona

In de buitenwijken van Gaza bereidt een kleine gemeenschap van boeren, de familie Samouni, zich voor om een bruiloft te vieren. Het wordt de eerste viering sinds de laatste oorlog. Amal, Fuad, hun broers en neven hebben hun ouders, hun huizen en hun olijfbomen verloren. De buurt waar ze wonen is in wederopbouw. Terwijl ze bomen opnieuw planten, worden ze geconfronteerd met hun moeilijkste taak: het heropbouwen van hun eigen herinneringen. Door die herinneringen van deze jonge overlevenden toont 'Samouni Road' een portret van een familie vóór, tijdens en na de tragische gebeurtenis die hun leven voorgoed heeft veranderd.