Moynihan (2018)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Joseph Dorman en Toby Perl Freilich
met de stem van Jeffrey Wright

Biografisch portret van Daniel Patrick Moynihan. Hij ontpopte zich tot een kolos van de 20ste eeuw: openbaar intellectueel, beleidsspecialist, ambassadeur en senator in New York. De film schetst de geest van Moynihan's opmerkelijke ideeën terwijl ze evolueerden in de loop van zijn tumultueuze leven in het naoorlogse Amerika, met zowel de triomfen als de controverses. Hij was een arme jongen die opgroeide in de straten tijdens de New Yorkse depressie om uiteindelijk hoogleraar te worden in Harvard. Hij wijdde zijn decennialange carrière - die zowel in dienst stond van Democratische als Republikeinse regering - aan de strijd tegen armoede.