Saranghagi Ttaemoone (2017)

Zuid-Korea
Drama / Fantasy

geregisseerd door Jihong Ju
met Tae-hyun Cha, Yoo-jeong Kim en Hyeon-jin Seo

Na een auto-ongeluk kan de geest van een begenadigde muziekproducer met de hulp van een studente doordringen in de zielen van mensen, die kampen met liefdesperikelen. Dat betreft een zangeres met een mooie stem en bühnevrees, die tot haar schrik ontdekt dat ze zwanger is; een overwerkte politie-inspecteur, wiens vrouw van hem wil scheiden, omdat hij op belangrijke momenten nooit thuis is; een onnozele onderwijzer, die niet weet wat hij moet doen wanneer hij geconfronteerd wordt met de liefde van zijn leven; en een dementerende oude vrouw, die haar echtgenoot niet meer herkent.

Onderhoudend, gefragmenteerd romantisch drama, dat je achterlaat met een goed gevoel. Tae-hyun Cha (My Sassy Girl (2001), die doorgaans niet vies is van schmieren, weet zich hier aardig in de plooi te houden. Leuk, al had de film best wat meer humor mogen bevatten.