Fallet Kevin (2017)

Alternatieve titel: The Kevin Case

Zweden
Documentaire / Misdaad
180 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Dan Josefsson

Op de laatste dag van de zomervakantie van 1998 wordt de vierjarige Kevin dood aangetroffen in de buurt van een meer. Wat eerst op een ongeluk leek, groeide uit tot één van de meest beruchte moordzaken in de Zweedse misdaadgeschiedenis. Kevin zou namelijk gewurgd zijn door zijn vriendjes Robin en Christian, twee broers van vijf en zeven. Twintig jaar lang zit de zaak in de doofpot, tot documentairemaker Dan Josefsson contact opneemt met de ondergedoken broers.

Uitstekende documentaire waar de kinderen in kwestie bij me geen enkele sympathie konden opwekken ik vond het maar koude monsters.

avatar van mirjo 2
Heb je wel goed gekeken? Het waren normale kinderen die op een ongelofelijke manier onder druk zijn gezet om de zaak maar rond te krijgen. Ik had werkelijk met hen te doen, toen en nu, en kon op geen enkele manier begrip opbrengen voor de mensen die geacht werden de zaak op te lossen. Wat een ongelofelijk foutenfestival dat er toe heeft geleid dat twee onschuldige kinderen achttien jaar van hun leven door een hel moesten gaan. Ik heb met groeiende ergernis en plaatsvervangende schaamte zitten kijken naar de "methoden" van deze politiemensen.