Netizens (2018)

Documentaire

geregisseerd door Cynthia Lowen
met Anita Sarkeesian, Carrie Goldberg en Tina Reine

Regisseur Cynthia Lowen pakt de alomtegenwoordigheid van online vrouwenhaat, intimidatie en cyberstalking aan via de ervaringen van drie vrouwen. Ten eerste is er videogameactivist Anita Sarkeesian. Verder is er advocaat Carrie Goldberg die het digitaal misbruik aanklaagt. En tenslotte is er 'Tina', wiens ex-vriends online lastercampagne haar reputatie bezoedelde en haar carrière grondig verstoorde. Deze documentaire laat zien hoe het trio respectievelijk het leven herwint in een sfeer waar iemands 'recht' op privacy door velen wordt beschouwd als een voorrecht.