Foujita (2015)

Japan / Frankrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Kôhei Oguri
met Joe Odagiri, Miki Nakatani en Ana Girardot

De Japanse artiest Foujita is Parijs' lieveling in 'the roaring twenties' vanwege zijn delicate naaktstudies. Na het verlaten van zijn eerste vrouw Fernande ontmoet hij Lucie Badoud en hij noemt haar 'Yuki', 'sneeuw', naar haar lichte huidskleur. Samen met hun vrienden Van Dongen, Kisling, Picasso, Modigliani en Kiki gaan ze naar alle feestjes. Vlak voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog keert hij terug naar Japan met zijn nieuwe Japanse vrouw Kimiyo.