Dimokratia, o Dromos tou Stavrou (2013)

Alternatieve titels: Demokratia, the Way of the Cross | Δημοκρατία, ο Δρόμος του Σταυρού

Griekenland
Documentaire

geregisseerd door Markos Gastin

De Griekse parlementsverkiezingen van 6 mei 2012, middenin een ongeziene economische, sociale en morele crisis, waren een uitdaging voor Griekenland en haar democratie. De "kruisweg" van vier kandidaten die proberen de gunst van hun kiezers te winnen, laat de Griekse politieke zeden zien. Deze zijn grotendeels verantwoordelijk voor de huidige toestand van het land en van de ontreddering van een samenleving die diep geraakt is door de crisis.