Fukushame - Il Giappone Perduto (2013)

Alternatieve titel: Fukushame: The Lost Japan

Italië / Japan
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Alessandro Tesei
met de stem van Fabio Massimo Bonini, Pio d'Emilia en Michio Kaku

Hiroshima in 1945, Three Miles Island in 1979, Tsjernobyl in 1986, Fukushima in 2011… Wat is er zes maanden na deze laatste ramp nog over van het leven in zone rondom de kapotte reactor? Met de Geigerteller in de hand ontmoet de filmer tientallen inwoners en verantwoordelijke politici en tracht de overtuigingen, praktijken en reacties van de slachtoffers te begrijpen.