Blood Prism (2017)

1 stem

Horror / Thriller

geregisseerd door Len Kabasinski
met Alicia Seguin, Hunter McKenrick en Lisa Neeld

Cecilia is een succesvol kunstenares en werkt tevens als coördinator voor het lokale kunstmuseum. Ze heeft echter last van vervelende visioenen waarin haar vertelt wordt dat zij getroebleerde individuen moet bevrijden, zodat zij rust kunnen vinden in het hiernamaals. Als gevolg daarvan begint Cecilia met het vermoorden van ongelukkige mensen. Alles verandert wanneer ze de jongeman Lucas ontmoet.

avatar van Collins
Vooral het acteerwerk is heel povertjes in deze "horror". De meeste andere onderdelen van de film zijn eveneens niet indrukwekkend. De film is amateuristisch, langdradig en niet spannend.
De film speelt zich af in de kunstwereld. Met die setting probeert de film een kunstzinnige uitstraling op te roepen. Dat lukt eigenlijk amper. Een paar aardige POV shots en wat scènes waarin ludieke neon art centraal staat, zijn het aanzien waard. De overgrote rest is visuele rommel. Een waardevolle bijdrage tot een sinister sfeertje of welk ander duister sfeertje dan ook heeft de overgrote rest in ieder geval niet.
Horror dus. Klopt wel, denk ik. Er wordt gemoord. Er zijn kills. Er vloeit bloed. Er is wat bloederig artwork. Heel indrukwekkend is het edoch niet. Spannend is het ook niet. Een boeiende verhaallijn is er evenmin. Het is gewoon niet veel.
Een paar naaktshots en wat softe erotiek zorgen voor de sleazy touch. Een geslaagde touch, maar van veel connectie met de verhaallijn is geen sprake. De uitstapjes rieken naar sensatie. En hoewel, totaal overbodig en niet functioneel, zijn ze eerlijk gezegd best leuk om te zien. Ze leiden af van het verhaal. En alles dat afleidt van de eigenlijke film is al snel leuk om te zien.
Nee, slechte film. Voorzien van een doorzichtige valse kunstzinnige laag. Voorzien van een slecht onderbouwd en wazig verhaal. Voorzien van een slechte editing. Van slechte effecten. En van erg pover acteerwerk. Echt verschrikkelijk.
Een low budget film, dus weinig (goede) sfx en weinig variatie in decor en setting. Met noodgedwongen veel gebabbel om het gebrek aan actie te compenseren. En wat voor gebabbel. Leeg kunstzinnig gebabbel uitgesproken op mechanische wijze door mechanisch acterende acteurs. Dat zijn geen leuke dingen. De vrouwelijke hoofdrol is het meeste aan het woord en spant de amateuristische kroon. Zij is verschrikkelijk.
Iets positiefs nu. De muziek deugt. Varierend van klassiek piano tot dreinende synthesizer. Vermakelijk maar helaas van weinig toegevoegde waarde in een scène. Goeie muziek, maar het komt er niet uit. De muziek zet amper een punt. Best jammer.
Maar goed, de film is dan ook slecht. Sfeerloos. Niet eng. Niet spannend. Gewoon niet veel, eigenlijk.