Mare Nostrum (1926)

1 stem

Oorlog / Drama

geregisseerd door Rex Ingram
met Alice Terry, Antonio Moreno en Fernand Mailly

Al sinds zijn vroegste kindertijd hoort Ulysses Ferragut verhalen over de zee. Hoewel zijn vader wil dat hij in zijn voetsporen treedt en advocaat wordt, besluit Ulysses zeeman te worden. Eenmaal volwassen koopt Ulysses van zijn spaargeld het vrachtschip Mare Nostrum. Hij doet goede zaken maar die nemen pas echt een vlucht als de oorlog uitbreekt en er een explosieve vraag is naar vrachtschepen. Tijdens een tussenstop in Italië ontmoet Ulysses een vrouw die sprekend lijkt op een schilderij van de godin van de zee, Amphitrite.