Non Assistance (2016)

Zwitserland / Frankrijk / Italië / Malta / Spanje
Documentaire

geregisseerd door Frédéric Choffat
met de stem van Frédéric Choffat

Regeringen kijken passief toe terwijl in de Middellandse Zee duizenden migranten verdrinken tijdens hun vlucht voor oorlog en economische rampspoed in eigen land. Maar er zijn vrouwen en mannen die de handen ineenslaan. Sommigen charteren boten om de schipbreukelingen te redden, anderen vangen ze aan land op, nog anderen klagen hun land aan wegens het niet verlenen van hulp aan mensen in nood.