Miss Entebbe (2003)

Israël
Drama / Familie

geregisseerd door Omri Levi
met Merav Avrahami, Yaël Abecassis en Itamar Glucksmann

Israel 1976. De buurvrouw van de dertienjarige Noa zit in een vliegtuig dat gekaapt wordt door Palestijnse terroristen. Noa en haar vrienden bedenken een eigen plan om de gijzelaars vrij te krijgen. Ze stelen een machinegeweer en kidnappen een Palestijns jongetje. Al gauw escaleert de boel. De vader van het jongetje zoekt met zijn Joodse vrienden overal en tot Noa's verwardheid blijkt de jongen heel erg aardig te zijn.