A Suitable Girl (2017)

Verenigde Staten / India
Documentaire

geregisseerd door Sarita Khurana en Smriti Mundhra

Sarita Khurana en Smriti Mundhra's documentaire is opgenomen over een periode van vier jaar en ontleedt de diepgewortelde cultuur van gearrangeerde huwelijken in India. De film volgt drie vrouwen en legt aan de hand van hun verhalen de maatschappelijke en persoonlijke druk bloot die Indiase vrouwen op het gebied van trouwen ervaren. Elk van de drie vrouwen in de documentaire vertelt een eigen uniek verhaal.