O, O, Harrie (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Karin Junger

De populaire schrijver/cabaretier Harrie Jekkers heeft zijn levensverhaal verstopt in zijn liedjes. Ogenschijnlijk praat hij er in interviews gemakkelijk over. De werkelijkheid is dat hij voor velen een mysterieuze man blijft. Hij woont al jaren alleen in het rustige, noordelijke deel van Ibiza en laat weinig mensen dichtbij komen. In de documentaire 'O, O, Harrie' trekt regisseur Karin Junger met de zanger op en vindt ze de oorsprong van zijn gevoelige teksten en relativerende humor.

avatar van Mr. Chiel
Eerder dit jaar was er een mooi documentair portret te zien van Harrie Jekkers in het programma Volle Zalen. Daar heeft deze film NIKS meer aan toe te voegen. Interviews met fans - nog nooit gezien dat dat boeiend is in een docu - , veel (veel te lange) stukken met muziek, weinig verhaal en best wel saai. Harrie blijft natuurlijk wel top, mooie man!