A Small Section of the World (2014)

Alternatieve titel: Een Klein Deel van de Wereld

Costa Rica / Italië / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Lesley Chilcott

'A Small Section of the World' is het verhaal over een groep vrouwen uit een afgelegen landbouwregio in Costa Rica wier ideeën een revolutie in de koffiecultiverende wereld teweeg brachten. Nadat de mannen het dorp verlieten in hun zoektocht naar een baan, kwamen de vrouwen samen om zich een andere toekomst voor te stellen voor zichzelf, hun families en hun gemeenschap. De film volgt het effect van dit opmerkelijke verhaal van volharding dat wereldwijd mensenlevens beïnvloedt.