Viva Amiga (2017)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Zach Weddington
met Dave Haynie, R.J. Mical en Dave Needle

In een wereld van groen en zwart durfden zij te dromen in kleur. 1985: Een startup-team van 'Silicon Valley'-buitenbeentjes creëerde een mirakel: de Amiga computer. Een machine die gemaakt is voor creativiteit. Voor spellen, voor kunst, voor expressie. Dit was iets nieuws. 2016: De toekomst die ze voor zich zagen is niet die waar wij nu in leven. Of toch wel? Van de makers van 's werelds eerste multimedia-krachtpatser, naar een faillissement, doorverkocht tot in de vergetelheid en nieuw leven ingeblazen door toegewijde fans. 'Viva Amiga' is een kijkje in een digitale droom en de freaks, nerds en genieën die het tot leven wekten.

Hahaa. Yes. Amiga rules.

Goeie tijden gehad met de Amiga. Heerlijke oldskool.
En zo is de docu ook, met vooral heel veel enthousiaste nerds.