La Supplication (2016)

Alternatieve titels: Voices from Chernobyl | Das Gebet

Oostenrijk / Luxemburg / Oekraïne
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Pol Cruchten
met Dinara Drukarova, en de stemmen van Camille Saltet de Sablet d'Estières en Marc Citti

Op 26 april 1986 vond in het Oekraïense Tsjernobyl een van de grootste kernrampen aller tijden plaats. Duizenden hulpverleners kwamen naar het rampgebied om bewoners te evacueren en om de site van het ongeval af te sluiten en te ontsmetten. Zij hadden echter nauwelijks beschermende kledij en velen van hen zijn vandaag dood of hebben er zware letsels aan overgehouden.