Libre (2018)

Alternatieve titel: To the Four Winds

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Michel Toesca

La Roya, de grens van Zuid-Frankrijk met Italië. Cédric Herrou, een boer, cultiveert daar zijn olijfbomen. De dag dat vluchtelingen de grens oversteken besluiten hij en andere bewoners van de vallei om hen te begroeten. Hij geeft hen onderdak en helpt hen asiel aan te vragen. Maar door dit te doen, wordt hij beschouwd als vogelvrij... Michel Toesca, een oude vriend van Cédric en ook woonachtig in La Roya, volgde en steunde hem gedurende drie jaar, met de camera in de hand.