Blind Ermittelt: Die Toten Mädchen von Wien (2018)

Alternatieve titel: Blind Ermittelt

1 stem

Oostenrijk
Misdaad

geregisseerd door Jano Ben Chaabane
met Philipp Hochmair, Andreas Guenther en Stipe Erceg

In Wenen torst voormalig hoofdinspecteur Alexander Haller een zware last op zijn schouders. Hij geeft zichzelf de schuld van de dood van zijn vriendin Kara Hoffman, die bij een ontploffing om het leven kwam en waarbij hijzelf zich gezichtsvermogen verloor. Taxichauffeur Nikolai Falk kan nog net vermijden dat hij zich op een nacht van het leven berooft. Dan geeft uitgerekend Udo Strasser, de man die werd veroordeeld voor de moord op Kara, Alexander weer een doel in het leven. Hallers aartsvijand is uit de gevangenis ontsnapt om zijn onschuld te bewijzen. Samen met Nikolai stelt de blinde Alexander zelf een onderzoek in, zeer tegen de zin van zijn voormalige collega's bij de politie.