Reisende auf einem Bein (Voyager sur une Jambe) (2016)

Alternatieve titel: Traveling on One Leg

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Alexandru Petru Badelita
met Sonia Casandra Andreica, Jérémie Veyres en Judith Mauthe

1985, communistisch Roemenië. De dertigjarige Irene wordt verliefd op een Duitser, Franz. Wanneer Franz vertrekt uit Roemenië besluit Irene om hem te volgen naar Berlijn, zodat ze samen kunnen zijn. Na haar aankomst realiseert Irene zich langzaamaan dat Franz niet bij haar wil blijven.

Malick
Hoor ik dat goed?! Is daar Arvo Pärt weer in een trailer?

Briljant stukje multimediale collage-cinema.