Eine Liebe für den Frieden - Bertha von Suttner und Alfred Nobel (2014)

Oostenrijk / Duitsland
Biografie / Drama

geregisseerd door Urs Egger
met Sebastian Koch, Birgit Minichmayr en Philipp Hochmair

In 1905 was Bertha von Suttner de eerste vrouw die de Nobelprijs voor de vrede won. Een opzienbarende beslissing van het Nobelcomité ten opzichte van een al even merkwaardige vrouw, die helemaal wars was van conventies en ook geen blad voor de mond nam. Ze werd geboren als gravin Kinsky en ging aan de slag als secretaresse van Alfred Nobel. De twee waren soulmates maar hun wegen scheidden toen Bertha er vandoor ging met Baron von Suttner. Voor Alfred Nobel bleef Bertha echter de liefde van zijn leven.