March of the Living (2010)

Alternatieve titels: The March | Marcha da Vida

Verenigde Staten / Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Jessica Sanders
met Elika Rezvani

Documentaire over de laatste generatie overlevenden van de Holocaust die met duizenden tieners van over de hele wereld zijn afgereisd naar Polen. Ze volgen opnieuw de Dodenmars van Auschwitz naar Birkenau. De film vertelt het verhaal van de hoop van de overlevenden om hun geschiedenis en herinnering aan de Holocaust door te geven aan de volgende generatie. Hierbij volgt de regisseur overlevenden en tieners uit Sao Paulo, Los Angeles en Berlijn op een emotionele reis terwijl ze met de overweldigende indruk van het verleden geconfronteerd worden en de hoop voor een betere toekomst op een bezoek aan Israël op zijn 60e verjaardag.