Hitler's Death Army: Das Reich (2015)

1 stem

Frankrijk
Documentaire
89 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Michaël Prazan

Op het moment van de landing in Normandië beveelt Hitler dat 'Das Reich', de pantserdivisie die berucht is voor de massamoorden in Oekraïne en Wit-Rusland, koers zet naar het noorden om de geallieerde opmars te stoppen. De SS-divisie bestaande uit meer dan 15.000 mannen en 200 tanks worden onderweg voortdurend bestookt door het verzet. Ter vergelding plegen ze gruwelijke massamoorden (onder meer in Oradour-sur-Glane). Een documentaire over het alledaagse leven van de divisie, hun voorgeschiedenis en de horror en chaos tijdens het laatste jaar van de Tweede Wereldoorlog.