Israfil (2017)

1 stem

Iran

geregisseerd door Ida Panahandeh
met Merila Zare'i, Hediyeh Tehrani en Pejman Bazeghi

De weduwe Mahi is in de rouw voor de dood van haar enige zoon die om het leven kwam bij een auto-ongeluk. Op een dag stoot ze op Behrooz, ooit haar geliefde, maar nadat een enorm schandaal was losgebroken rond hun relatie, verliet hij Iran en emigreerde naar Canada. Ondanks hevige weerstand van de familie beginnen de twee opnieuw een relatie, maar dan verneemt Mahi dat Behrooz al verloofd is met de veel jongere Sara. Hij had haar beloofd mee te nemen naar Canada. De drie protagonisten moeten nu een belangrijke keuze maken die hun verdere leven zal bepalen.