1000 Arten Regen zu Beschreiben (2017)

Alternatieve titels: Tausend Arten, den Regen zu Beschreiben | Different Kinds of Rain

Duitsland

geregisseerd door Isabel Prahl
met Bibiana Beglau, Bjarne Mädel en Emma Bading

De 18-jarige Mike heeft de deur van zijn kamer achter zich gesloten en weigert zijn kamer uit te komen. Zijn ouders en zus zijn ten einde raad. In Japan hebben jongeren zoals hij al een naam gekregen: Hikikomorit (de afgezonderde). Het fenomeen begint zich ook door de westerse wereld te verspreiden. Het enige wat ze kunnen is smeken en hopen dat hij naar buiten komt.