The Zen Diaries of Garry Shandling (2018)

Documentaire / Biografie
270 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Judd Apatow
met Sacha Baron Cohen, James L. Brooks en Jim Carrey

Toen Garry Shandling in 2016 overleed, was hij alom bekend als een stand-upkomiek en de ster van twee van de meest innovatieve sitcoms in de tv-geschiedenis. Maar voor degenen die hem kenden, was de 'echte' Garry Shandling een veel gecompliceerder persoon. Judd Apatow heeft een opmerkelijk portret gemaakt van deze iconische komiek. De zen-dagboeken van Garry Shandling zijn episch van omvang en intiem en bevatten gesprekken met meer dan 40 familieleden en vrienden van Shandling, waaronder James L. Brooks, Jim Carrey en Sacha Baron Cohen. Daarnaast bevatten ze vier decennia aan tv-optredens, samen met persoonlijke tijdschriften, privébrieven en openhartige audio- en videobeelden van thuis die zijn briljante geest en rusteloze ziel onthullen.