Pailalim (2017)

Filipijnen
Misdaad / Drama

geregisseerd door Daniel Palacio
met Joem Bascon, Mara Lopez en Grace Ann Betalmos

Bangis, zijn vrouw Barbie en hun dochtertje Ningning zijn straatarme daklozen die op een reusachtig kerkhof wonen in Manilla. Ze schuilen in praalgraven en slapen op grafzerken. Ze roven graven leeg en ontdoen de lijken van hun kostbaarheden om die dan op de zwarte markt te verkopen. Zo nu en dan worden er door de gemeente knokploegen gestuurd die de vele illegale bewoners het kerkhof afjagen, maar de bewaker laat zich gemakkelijk omkopen met seksuele gunsten en even later kunnen ze allen terugkeren. Ningning is ernstig ziek. Om haar ziektekosten te kunnen betalen wil Bangis samen met enkele medebewoners de grafnis van een pas begraven, rijke man openen, de juwelen roven en het lijk tegen grof geld doorverkopen.