The Green Lie (2018)

Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Werner Boote
met Werner Boote, Kathrin Hartmann en Noam Chomsky

Documentaire over de oneerlijkheden van ondernemingen die zich groener of maatschappelijk verantwoorder voordoen dan ze zijn. Hiervoor brengen de makers leugens aan het licht van deze bedrijven. Ze focussen zich hiervoor op de plaatsen waar de meest catastrofale milieurampen plaatsvinden: de enorme impact van BP's olievervuiling op Grand Isle veroorzaakt door Deepwater Horizon, de omvang van de branden in het regenwoud die zijn aangestoken door palmolieproducenten in Indonesië en de gevolgen van de veehouderij op de inheemse bevolking in Brazilië.