DeadThirsty (2017)

Alternatieve titel: Rave Party Massacre

Horror

geregisseerd door Jason Winn
met Sara Bess, Evan Taylor Williams en Melissa Kunnap

Het is het jaar 1992. Rachel, Branson en enkele anderen begeven zich naar een illegaal muziekfeest in een verlaten ziekenhuis. Er wordt volop gedanst, drugs gebruikt en gesekst. Wanneer de jonge feestgangers plots te maken krijgen met een kwaadaardige aanwezigheid, verdwijnt de feestvreugde als sneeuw voor de zon. Zullen zij het ziekenhuis levend verlaten?

avatar van jeroentjuhhhhh
Frustrerende onkunde. Die rave-scene aan het begin is de zogenaamde 'red flag' wat dat betreft. Zelden zo'n ongemakkelijk, technisch-beperkt zooitje gezien. 'Acteurs' die doen alsof ze over harde muziek heenschreeuwen, maar de uiteindelijke mix is zeldzaam ongeloofwaardig. Het is lastig te geloven dat hier een 'professionele' audiotechnicus mee bezig is geweest. Buiten dat ook inhoudelijk armoedig. Je hebt als slasher zijnde een bijna eindeloze library aan films die je als blauwdruk kunt gebruiken of juist van kunt leren hoe het niet moet (vooral dat tweede, eigenlijk). Dat je dan nog zó laf en stuurloos te werk gaat in een simpele, rechttoe rechtaan slashertje, is mindblowing. Maar goed, we kunnen niet allemaal WINNaars zijn, Jason.

avatar van Phantasm
Redelijk, had er wel wat meer van verwacht.