Schimmenspel - Poetins Onzichtbare Oorlog (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Jacco Versluis en Luuk Mulder

Volgens Mark Rutte voert Vladimir Poetin via het internet een oorlog tegen Europa en is ook Nederland doelwit. Waaruit bestaat die Russische agressie op het wereldwijde web? En hoe hard is het bewijs? Human zocht in Parijs, Gotenburg, Moskou en Amsterdam naar frontlinies in de nieuwe ondergrondse oorlogvoering. In 2015 ging de Franse zender TV5Monde op zwart. Aanhangers van IS eisten de aanval op, maar inmiddels blijkt het spoor van de daders naar Moskou te leiden. In Gotenburg wordt duidelijk dat Rusland zich niet beperkt tot digitale oorlogsvoering.