King Cohen: The Wild World of Filmmaker Larry Cohen (2017)

Documentaire

geregisseerd door Steve Mitchell
met Larry Cohen, Rick Baker en J.J. Abrams

Na in de jaren zestig voornamelijk als scenarist voor tv te hebben gewerkt, neemt Larry Cohen vanaf de jaren zeventig zelf het heft in handen als regisseur en producent. Met als werkterrein New York manifesteert hij zich vooral met succesvolle blaxploitation- en horrorfilms, veelal zonder vergunning op locatie gedraaid. Iedereen die in deze documentaire aan het woord komt, van Traci Lords tot Martin Scorsese, is vol bewondering voor de guerrilla-aanpak van de filmmaker.