Journal de Ma Tête (2018)

Alternatieve titels: Ondes de Choc – Journal de Ma Tête | Shock Waves – Diary of My Mind

Zwitserland

geregisseerd door Ursula Meier
met Fanny Ardant, Kacey Mottet Klein en Jean-Philippe Écoffey

Een paar minuten voordat hij zijn vader en moeder in koelen bloede vermoordt, stuurt Benjamin Feller - een 18-jarige jongeman die blijkbaar geen voorgeschiedenis heeft - zijn intieme dagboek per post naar zijn Franse lerares, waarin hij zijn daad verklaart en bekent. De lerares wordt ondervraagd door de autoriteiten en al snel geconfronteerd met haar eigen twijfels. Wat als haar voorliefde voor literatuur geobsedeerd was door het lijden van de menselijke ziel en haar had verblind voor de nood van haar leerling?